16 Haziran 2013 Pazar

                        İRMİK HELVASI
       Birkaç gün önce irmik helvası yapmıştım ama bir türlü sizlerle paylaşamamıştım kısmet bugüneymiş :)
Ben de eşimde irmik helvasını çok severiz eşim olsa da yesek deyince hemencik yapıverdim.Bu tarif canım anneciğimin tarifi tam 4 kişilik oldu ve 1 saatten az bir sürede tamamen bitmiş yemeye hazır hale gelmişti helvam .
        MALZEMELER
    *   1 su bardağı irmik
    *   2-3 kaşık zeytinyağı
    *  1,5-2 su bardağı su veya süt
    *  1,5 su bardağı şeker
        HAZIRLANIŞI
    İrmik ve zeytinyağı kavrulur eğer içinde fıstık olmadan ben helva yemem diyorsanız fıstıkla zeytinyağını biraz kavurup daha sonra içine irmiği ekliyoruz . Malzemelerimiz kavrulunca içine su ve ya sütü koyup iyice karıştır.Son olarak da içine şekeri ekleyip iyice karıştırıyoruz.Sütü içine çekince malzemeler tamamen birbirine karışınca ocağı kapatıp biraz dinlenmeye bırakıyoruz.
Afiyet olsun :)
   
       

9 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor,ziyaretin için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım :)
      Sende hoşgeldin sefalar getirdin :)

      Sil
  2. Kokusu buraya kadar geldi miss:)

    YanıtlaSil
  3. Gelde sana da yapayım canım :)

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık, biz de çok severiz ailecek irmik helvasını :)

    YanıtlaSil
  5. Saol canım dondurmalı irmik helvasını denemenizi tavsiye ediyorum çok güzel oluyo :)

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglık çigdemcim,ramazan geldi ben hurmaylada yapıyorum.daha çok yaz ayrıca özletme:)

    YanıtlaSil
  8. teşekkür ederim serpilcim bende en kısa zamanda deniycem dediğini.Özletme konusuna gelince de izindeydim interneti pek açamadım ondan en kısa zamanda dönüş yapıcam :D

    YanıtlaSil